informació

“Baixa a La Rambla” és una iniciativa organitzada per L’Ajuntament de Barcelona i l’Associació Amics de La Rambla, que pretén que els ciutadans de Barcelona es tornin a retrobar amb aquest espai emblemàtic de la ciutat i redescobreixen els seus espais inèdits.

Contempla tot un seguit d’activitats diàries d’oci adreçades als públics de totes les edats, que han estat organitzades pels principals agents de La Rambla i del Casc Antic. La segona fase de la campanya donarà el seu tret de sortida el pròxim divendres 4 de juny i finalitzarà el dia 20 de juny.

Dinamitzar un passeig únic al món

La crisi sanitària provocada per la Covid-19 ha generat una davallada sense precedents del turisme internacional, amb una gran afectació a Ciutat Vella, especialment a La Rambla i al seu entorn. Aquesta situació suposa grans dificultats, però també una gran oportunitat perquè els barcelonins i barcelonines tornin a recuperar el centre de la ciutat.

La campanya “Baixa a La Rambla” respon a aquest marc de reflexió general perquè el visitant local recuperi les Rambles i el seu entorn, no només durant  aquest parèntesi, sinó de manera definitiva.

Els ciutadans que durant aquests dies de juny s’acostin a La Rambla podran gaudir de propostes tan diverses com ara tallers d’arts florals, rutes guiades, concerts o lectures de poesia al carrer.

La gastronomia també serà un dels plats forts per engrescar als barcelonins a passejar per La Rambla. Des de tapes o un maridatge de 4 cerveses a la Cuina de la Boqueria amb el conegut xef Alberto Ortiz. A més, establiments icònics com La Cocteleria Boadas o Los Caracoles, posen a disposició dels vianants interessats descomptes per gaudir dels seus àpats i còctels.

La música també tindrà un paper destacat en aquesta campanya a ritme de jazz, blues, flamenc o tango. “Baixa a La Rambla” ofereix la possibilitat d’aprendre a ballar el singular ball argentí amb Artfolk o bé deixar-se emportar per la màgia del flamenc al flashmob organitzat pel Tablao Flamenco Cordobés.

El Gran Teatre del Liceu organitza el “Liceu Vermut” amb el guitarrista flamenc Chicuelo i el duo d’art-rock Hidrogenesse. Aquests concerts tindran lloc a la Plaça Reial, que es convertirà en un escenari original per escoltar música a l’aire lliure.

L’Ateneu Barcelonès es converteix en el punt de trobada dels amants de la literatura, reivindicant el llegat de Montserrat Roig de la mà de tres escriptores de generacions diferents: Carme Riera, Najat El Hachimi i Anna Punsoda. També acollirà un taller de lectura poètica en homenatge al poeta Alfons Borrell amb autors de renom com Vicenç Altaió, Lluís Calvo, Antoni Clapés i Joaquim Sala-Sanahuja.

D’altra banda, la iniciativa també ofereix nombroses activitats esportives organitzades pel CEM Colom. Pels més fanàtics de l’esport, del 4 al 20 de juny el centre esportiu municipal de la Rambla convida als ciutadans i ciutadanes a gaudir de classes multifuncionals com Zumba Strong, Body Combat, Crossfit o Global Training.

Ramblejar tot descobrint racons inèdits

Els barcelonins que vulguin descobrir una Rambla inèdita carregada d’art, edificis singulars i històries amagades no es poden perdre la ruta guiada “Ramblejant”. De la mà d’un historiador faran un recorregut que començarà a la font de Canaletes fins a arribar a la Rambla de Mar.

I la ruta guiada “La Rambla més captivadora” proposa un redescobriment a través dels ulls d’il·lustres veïns i viatgers que en van quedar encisats, des de Sissi Emperadriu passant per Albert Einstein, García Lorca, Joan Miró, Pitarra, Ocaña i tants altres personatges.

La campanya “Baixa a La Rambla” també permet visitar museus de la ciutat, com el MACBA, el Museu Marítim i el Museu de Cera amb preus especials. A més, els alumnes del Grau en Disseny d’ELISAVA exposaran els seus projectes de recuperació dels quioscs de flors de La Rambla. Aquesta exposició es realitza a l’interior dels quioscs de flors en desús, dinamitzant culturalment l’entorn per convertir La Rambla en un punt d’interès pels més curiosos.

A banda, s’oferiran un conjunt de cupons 2×1, entrades amb preu reduït o descomptes al 25% o al 50% en diferents establiments situats en les proximitats de La Rambla.

Aquesta campanya, impulsada per l’Ajuntament de Barcelona i Amics de La Rambla, ha comptat amb el patrocini d’empreses com Holaluz, Coca Cola i Damm i amb la col·laboració de BMT i Meytaqui.

Totes les activitats compleixen segons la resolució, les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, vigents en aquest moment.

Per a més informació, pots consultar el web BCNcuida’t barcelona.cat/covid19